2012-07-08
 19:45:21

Boa Boa Boa...


Och inte Boa som i boa-orm. Utan boa som en blivande mamma gör.
Suttit och tittat på massa mysiga saker att ha till spjälsängen.
Vi kommer ju att ha den i vårat sovrum för att vi helt enkelt inte har ett sovrum till bebis som vi bor just nu. (Kommer funka ett tag framöver men det kommer en dag då vi måste flytta men inte nu)

Jag vill gärna att bebis sover i sin säng så mycket som möjligt. Jag vill att den ska bli säker på att sova i sin säng. Finns säkert MASSOR med moraltanter som säger att bebis mår bäst av att sova mellan mamma och pappa. Men jag vill inte utsätta vårat barn för det. För vi är som två propellrar i sängen och det kommer sluta med att någon av oss ligger på honom.
Jag tar den smällen och kliver upp och ammar ist för att bara slänga fram tissen när barnet ligger bredvid. Många säger, "DET kommer du AAAAALDRIG orka" Watch me säger jag bara!

Han kan få komma och ligga i sängen när Jens klivit upp till jobbet och man bara ligger och drar sig lite halvsovande. OM han vaknar då.

Nåja jag vill iaf göra hans lilla kryp in så mysigt som möjligt. Vi har en vit spjälsäng som blivande mormor köpt till oss. Plus en superfin sänghimmel med vimplar på. Så då har jag planerat in att sätta upp en liten hylla vid sängen där man kan ha lite smått och gott och sen under så ska det sitta vimplar som jag just klickade hem från tradera.




Till dom skulle det vara väldigt fint att matcha med färg och forms prickiga sängkläder i samma gröna färg. :)




Fast inte prickigt spjälsängs skydd. Det får bli vitt. För man kommer ju med säkerhet att ha andra sängkläder också.



Såklart måste man ha ett litet gosedjur också! :)




 


Jenny

Ebba har sovit i sin egna säng jämt, har funkat jättebra! Hon har en mjukishund hon borrar in naglarna i:) gick upp varje gång och ammade, och även om ögonen gick i kors ibland så visste jag att hon skulle sova tryggt utan att behöva oroa mig=) Fungerade för oss iaf!



PUBLICERAT: 2012-07-08, 21:31:43 | URL: http://Prydh.blogg.se
Tokmoster J-M

Jag har kört båda varianterna. Ligga o amma o kliva upp. Men K sover oftast i sin egen säng eller vagnen i alla fall. O han snosar bara i våran säng om pappsen har klivit upp. Jag tycker du tänker helt rätt. O framförallt så gör du rätt då du gör som DU vill o tycker är bäst för DITT barn :) Strunt i moralkärringar ;P
<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!